DE LA VILLE DE PARIS:
93
[i569]
Roy mondict seigneur, et avoir la raison de ceulx qui sont dedans. Vous pouvant asseurer que je nay riens en plus grande recommandation que de pou­voir mectre bientost fin à ceste guerre, et remectre et establir en ce royaulme la paix-et le repoz, ainsy quc y est necessaire. Priant Dieu, Messieurs, vous avoir en sa saincte et digne garde.
«Escript au camp de Jarnac, le xiiii0 jour de Mars 1569.55 Ainsy signé, etc. Et escript plus bas :
" Vostre bon amy : FRANÇOIS (-.. »
Receu les presentes, le xxiiii0 dudict mois oud. an.
CLXX. — [Réponse de la Ville au duc d'Anjou.]
25 mars 1569. (Fol. 14g r°.)
"Monseigneur, nous receusmes hier les lettres qu'il vous a pleu nous escripre, dès le xiiii0 jour de ce mois, qui est cause que plus tost nous ne vous avons remercié et gratiffié de voz bonnes nouvelles, et de la victoire que Dieu vous a donnée. Nous es­perons par vostre moien avoir bientost la fin de ceste guerre, et que les villes rebelles retourneront en l'o­beissance du Roy nostre souverain seigneur, ce que nous et tous les bons loyaulx subjectz du Roy de­sirons le plus, pour l'asseurance que nous avons de veoir restablir en ce royaulme la paix et le repoz qui y sont necessaires. Monseigneur, tous les estatz de ceste ville en general et particulier en ont rendu
graces à Dieu et faict prieres particulieres pour vos­tre prosperité, avecq feux de joye et tous actes de gratulation, en tesmoignaige de la bonne affection qu'ilz ont au bien et service du Roy. Et vous sup­plions très humblement de voulloir continuer vostre bonne vollunté envers ceste Ville, laquelle vous sera tousjours obligée et preste à vous faire très humble service. Monseigneur, nous prirons Dieu vous donner très longue et heureuse vye. "De Paris, ce xxv° Mars vc lxix. "Voz très humbles et très obéissans serviteurs, «Les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris.-
CLXXI. ---- A CAUSE DE LA RESIGNATION DU Sr DE SèVRE, CONSEILLER DE LAVILLE.
a4 mars 1569- (Fol. i4g v°.)
Du jeudy, XXIV"10 jour de Mars u. soixante neuf.
En assemblée te jour d'huy faicte, au Bureau de Ia ville de Paris, de messieurs les Prevost des Mar­chans, Eschevins et Conseillers de lad. Ville, pour adviser sur la resignation que entend faire Jacques de Longueul, escuyer, sieurde Sevre (2\ Conseiller de lad. Ville, au prouffict de noble homme m° Loys Huault, sr de Montmaigny f3', sont comparuz:
Mess™ Legendre, Prevost des Marchans ;
Sanguyn, Hervy, Kerver, de Varadde, Eschevins;
Messieurs les Presidens Hennequin, President Lhuillier;
Perrot, d'Athis, de Charmeau, de Villabry, Lar­cher, Leliepvre, Sanguin, Marcel, de Chomedey, de Palluau, Aubry, de Cressé, de Jumeauville, Le­sueur, Conseillers.
En laquelle assemblée est venu noble homme m0 Claude Dufaulcon <4', Conseiller du Roy en sa court de Parlement, procureur speciallement fondé de
(l) C'est une copie dela lettre du duc d'Anjou, son frère, que François, duc d'Alençon, communiqua au Prévôt des Marchands, et qui fut transcrite sur le Registre. Le Parlement reçut, le 26 mars seulement, une lettre aussi datée du camp de Jarnac, le i4, el conçue dans les mêmes termes ;'elle est transcrite surie Registre du Conseil, avec la réponse de la. Cour. (Archive* not.,. X1' 1625, fol. 451-v°.)
<2> Jacques de Longueil avait été reçu Conseiller do la Ville, quatre mois auparavant, jour pour jour, ie 24 novembre i568. (Voir ci-dessus, page 72 et la note 2.)
W D'une famille originaire de Touraine, établie à Paris dès l'année i4i8. Suivant La Chenaye-Desbois et Moréri, Louis Huault fut le fondateur de la branche de Montmagny et mourut le 19 novembre 1576, laissant de Claire de Billon, dame de la' Grange, sa femme, Charles Huault, seigneur de Montmagny et de Richebourg, qui uit reçu Conseiller au Grand Conseil, le 7 juin 1679 , et cinq filles. (Dictionnaire de ld noblesse, t. VIU, p. 146; Grand dictionnaire historique, t. VI, p. 112.)
(4) Le nom de cé Conseiller est écrit partout dans les Registres du Parlement Faulcon et non Dufaulcon, comme on le lit ici et quelques lignes plus bas. Claude Faulcon de Riz avait été reçu Conseiller au Parlement, le 11 janvier 1567; il devint plus tard pré-